Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Approximation surfaces for 3D data
Valachová, Alžbeta ; Novák, Jiří (oponent) ; Procházková, Jana (vedoucí práce)
This bachelor thesis is dealing with approximation surfaces for 3D data using methods such as RANSAC, least square method and B-spline surface. Its goal is to study and program these methods. First, the methods are described and then the actual programs are analysed. In the end of the thesis, we compare all three methods using data from 3D scanning. Through this effort we can assess their positives and negatives.
Zobrazování 3D dat
Matyskiewicz, Jiří ; Petyovský, Petr (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou práce s 3D daty, manipulaci s nimi, s jejich archivací a zobrazováním. Teoretická část obsahuje stručný přehled současného stavu problematiky. Praktickou součástí práce je návrh a implementace knihovny pro zobrazování 3D dat a prohlížeče / editoru, který ji využívá. Knihovna je napsána v programovacím jazyce c++ s využitím objektového programování a určená k používání jako dynamicky linkovaná knihovna, její funkčnost je možné snadno rozšiřovat psaním zásuvných modulů, nevyžadujících zásah do zdrojového kódu knihovny. Zobrazování není vázáno na konkrétní typ grafického API a knihovnu je možné doplnit zásuvným modulem pro vykreslování libovolným softwarovým nebo hardwarovým způsobem. Součástí implementace je zásuvný modul pro vykreslování přes rozhraní OpenGL
3D data
Klusáček, Jan ; Janáková, Ilona (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout metody které umožňují získání trojrozměrného modelu objektu, nasvíceného laserovým pruhem a snímaného kamerou. V první části práce je popsán teoretický princip získání trojrozměrného modelu a naznačeny některé problémy s tímto postupem spojené. Dále se zabývá popisem rozhraní použitelných k získání obrazu z kamery a podrobněji popisuje rozhraní DirectShow, které je v této práci použito. Po té popisuje konkrétní metody zpracování získaného obrazu, kalibrace a sestavení trojrozměrného modelu. V poslední části je popsáno zařízení, které bylo vytvořeno pro ověření a automatizaci navržených metod a program, který tyto metody implementuje.
Artificial neural networks and their application for 3D-data processing
Pihera, Josef ; Mrázová, Iveta (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Neuronové sítě představují efektivní prostředek pro zpracování multimediálních dat. Tato práce se zaměřuje na dvě možná použití umělých neuronových sítí na 3D povrchové modely - detekce významných rysů v datech a klasifikace modelů. Čtenáři je představen přehled existujících samo-organizačních neuronových sítí a následně i přehled dopředných a konvolučních neuronových sítí (CNN). Práce popisuje novou modifikaci existujícího modelu - N-dimenzionální konvoluční neuronové sítě (ND-CNN). Navržený model ND-CNN se podařilo rozšířit i o známé principy pro vynucování vhodné reprezentace znalostí. Vyvinuté teoretické postupy jsou vyhodnoceny na podpůrných experimentech s naskenovanými 3D modely tváří. První experiment se snaží detekovat významné obličejové rysy, zatímco druhý experiment klasifikuje modely tváří podle pohlaví za použití CNN a ND-CNN.
Approximation surfaces for 3D data
Valachová, Alžbeta ; Novák, Jiří (oponent) ; Procházková, Jana (vedoucí práce)
This bachelor thesis is dealing with approximation surfaces for 3D data using methods such as RANSAC, least square method and B-spline surface. Its goal is to study and program these methods. First, the methods are described and then the actual programs are analysed. In the end of the thesis, we compare all three methods using data from 3D scanning. Through this effort we can assess their positives and negatives.
Artificial neural networks and their application for 3D-data processing
Pihera, Josef ; Mrázová, Iveta (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Neuronové sítě představují efektivní prostředek pro zpracování multimediálních dat. Tato práce se zaměřuje na dvě možná použití umělých neuronových sítí na 3D povrchové modely - detekce významných rysů v datech a klasifikace modelů. Čtenáři je představen přehled existujících samo-organizačních neuronových sítí a následně i přehled dopředných a konvolučních neuronových sítí (CNN). Práce popisuje novou modifikaci existujícího modelu - N-dimenzionální konvoluční neuronové sítě (ND-CNN). Navržený model ND-CNN se podařilo rozšířit i o známé principy pro vynucování vhodné reprezentace znalostí. Vyvinuté teoretické postupy jsou vyhodnoceny na podpůrných experimentech s naskenovanými 3D modely tváří. První experiment se snaží detekovat významné obličejové rysy, zatímco druhý experiment klasifikuje modely tváří podle pohlaví za použití CNN a ND-CNN.
3D data
Klusáček, Jan ; Janáková, Ilona (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout metody které umožňují získání trojrozměrného modelu objektu, nasvíceného laserovým pruhem a snímaného kamerou. V první části práce je popsán teoretický princip získání trojrozměrného modelu a naznačeny některé problémy s tímto postupem spojené. Dále se zabývá popisem rozhraní použitelných k získání obrazu z kamery a podrobněji popisuje rozhraní DirectShow, které je v této práci použito. Po té popisuje konkrétní metody zpracování získaného obrazu, kalibrace a sestavení trojrozměrného modelu. V poslední části je popsáno zařízení, které bylo vytvořeno pro ověření a automatizaci navržených metod a program, který tyto metody implementuje.
Zobrazování 3D dat
Matyskiewicz, Jiří ; Petyovský, Petr (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou práce s 3D daty, manipulaci s nimi, s jejich archivací a zobrazováním. Teoretická část obsahuje stručný přehled současného stavu problematiky. Praktickou součástí práce je návrh a implementace knihovny pro zobrazování 3D dat a prohlížeče / editoru, který ji využívá. Knihovna je napsána v programovacím jazyce c++ s využitím objektového programování a určená k používání jako dynamicky linkovaná knihovna, její funkčnost je možné snadno rozšiřovat psaním zásuvných modulů, nevyžadujících zásah do zdrojového kódu knihovny. Zobrazování není vázáno na konkrétní typ grafického API a knihovnu je možné doplnit zásuvným modulem pro vykreslování libovolným softwarovým nebo hardwarovým způsobem. Součástí implementace je zásuvný modul pro vykreslování přes rozhraní OpenGL

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.